Přizpůsobte svůj web mobilům!
UI/UX
Vít Kašpar
S příchodem první generace mobilního telefonu Apple iPhone, který byl představen 9. ledna 2007, došlo k zásadní změně ve způsobu přístupu uživatelů k internetu.
S příchodem první generace mobilního telefonu Apple iPhone, který byl představen 9. ledna 2007, došlo k zásadní změně ve způsobu přístupu uživatelů k internetu. Více než 9,4 % světové populace pak v roce 2018 přistoupilo k internetu pomocí mobilního telefonu. Co z toho vyplývá?
Podle měření netmonitoru bylo v roce 2018 více než 4,3 mil. lidí v České republice, kteří pro prohlížení webu používají svůj chytrý telefon. Tím poukazuji na fakt, že mobilní telefon se stal nedílnou součástí každodenního přístupu české populace k internetu. Stačí se ráno rozhlédnout v hromadné dopravě a podívat se, kdo ze spolucestujících právě drží ve své ruce telefon. Zkrátka kam se podívám vidím, jak někdo prohlíží svou zeď na Facebooku, hledá dopravní spojení, nakupuje a nebo si čte svůj oblíbený magazín.
Podle statistik, které pocházejí z Facebooku, vyplývá že ve čtvrtém čtvrtletí roku 2018 denně přistupovalo na sociální síť Facebook více než 1,5 miliardy uživatelů a výnosy z reklam na mobilních zařízeních představovali neuvěřitelných 93 % všech výnosů z reklam. Není žádnou novinkou, že samotný Facebook umožňuje přistupovat k webu přímo prostřednictvím své aplikace a tím pádem se zobrazuje mobilní verze webu. Pokud ovšem existuje.
Teď z druhé strany. Jako příklad vezmu našeho klienta prodávajícího moderní krby. Jeho starší webové stránky jsme před nějakou dobou upravili pro mobilní telefony a získali tak možnost porovnat dopad mobilní verze webu na prodejnost jeho produktů. Před změnou stránek byl podíl konverzí z mobilního telefonu celých 7,7 %. Protože jsme stránky pravidelně měřili, měli jsme pro klienta dostatek důvodů pro vytvoření responzivní verze webu. Po uvedení mobilní verze do provozu se zvýšil počet konverzí z mobilního telefonu na 34,4 % a celkový konverzní poměr stránek vzrostl o 26,26 %. Z dlouhodobého hlediska vyplývá, že investice do mobilního webu má opravdu smysl a odkládat ho na později může ve výsledku znamenat slušnou ztrátu.
Nevíte, jestli jsou vaše stránky mobilní? Vyzkoušejte mobile-friendly test, který vám na tuto otázku odpoví.
Naše stránky prošly. A co ty vaše?
Vít Kašpar
Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.