Jak funguje SEO a proč se hodí i pro váš business

Možná jste už někde zaslechli, že právě SEO pomáhá zvyšovat návštěvnost vašich webových stránek. To je pravda, správně nastavené SEO dokáže přilákat potenciální zákazníky. Zajímá vás, jestli se hodí i pro váš business a jak funguje? Tak pojďme na to.

Možná jste už někde zaslechli, že právě SEO pomáhá zvyšovat návštěvnost vašich webových stránek. To je pravda, správně nastavené SEO dokáže přilákat potenciální zákazníky. Zajímá vás, jestli se hodí i pro váš business a jak funguje? Tak pojďme na to.

Co znamená SEO?

Jen pro připomenutí - zkratka SEO v sobě skrývá Search Engine Optimization. Jednoduše řečeno, jde o optimalizaci webů pro vyhledávače. Stále vám to nic neříká? Tak si to ještě zjednodušme. Znamená to, že je důležité, aby web splňoval určité podmínky, díky kterým pak posouvá Google, Seznam, Bing a jiné vyhledávače váš web do popředí na neúprosném bitevním poli internetu.

Je důležité si říct, že nároky vyhledávačů se rychle mění. Co fungovalo včera, dnes už nemusí. Stále více se klade důraz na uspokojování potřeb hlavně lidí - návštěvníků vašeho webu. Vyhledávač pak (my rádi mluvíme o Googlu) podle chování uživatelů vyhodnocuje celkovou kvalitu webu. Rozhoduje, koho pošle v SERPu na přední pozice. A pak platí jediné - čím vyšší hodnocení (autorita webu), tím lepší pozice.

A je to tedy pro váš business dobré?

Rozhodně ano. Protože čím vyšší autorita webu, a čím vyšší pozice ve vyhledávání, tím větší šance, že při zadání klíčové fráze vašeho produktu nebo služby, Google nabídne právě váš web. Suma sumárum, tím pravděpodobněji dosáhnete prodeje.

Pokud SEO neovládáte, možná vám jde z toho všeho hlava kolem

Nemusí. Existuje spousta knih, článků, ale hlavně odborníků, kteří vám s tím pomohou (pokud si netroufáte optimalizovat na vlastní pěst). Pro tyto účely jsme sepsali článek, jak na Basic SEO. Najdete tam seznam základních věcí, které je dobré mít v pořádku.

V podstatě je jedno, zda jste majitel e-shopu, menšího nebo většího businessu. Zvyšovat prodej je jedním z cílů každé firmy. Svůj web udržujte v pokud možno nejlepší kondici a zaměřte se vedle technických aspektů SEO i na on-page a off-page optimalizaci.

Jaký je rozdíl mezi on-page a off-page optimalizací?

On-page optimalizace vás donutí zaměřit se na klíčová slova, co jsou přímo na vašem webu. Je to jeden z důležitých faktorů SEO. Pokud znáte svou cílovou skupinu a svůj produkt, pak můžete přímo ovlivnit růst pozic ve vyhledávání.

Mezi základní on-page faktory patří META data (titulky, popisky, které jsou součástí snippetu vyhledávání).

Off-page SEO se odehrává mimo váš web a je spíše o strategickém budování zpětných odkazů vedoucí na vaše webové stránky. Říká se mu linkbuilding.

Budování zpětných odkazů má jedno velké “ale”…

Zkuste si linkbuilding představit jako “hlasy”, kterými Googlu sdělujete, že jiné stránky považují váš obsah za relevantní a užitečný pro lidi. Jenže by se to nemělo přehánět 

Je důležité myslet více na kvalitu takových hlasů než na jejich kvantitu. Zkuste se zaměřit na to, kam odkazujete a kdo odkazuje na vás. Zajímat byste se měli o:

  • relevanci obsahu - nikdy neodkazujte na obsah, který s vaším nijak nesouvisí,
  • kvalitu domény - zajímejte se o sílu jejího hodnocení, autoritu a další technické faktory,
  • obecnou popularitu odkazovaného webu - zajímejte se o velmi navštěvované a obecně známé weby.

Přizpůsobte svůj web mobilům!

Že to se SEO nemá nic společného? To si pište, že má! Od roku 2018 přešel Google na tzv. “mobile-first indexing” - v první řadě řeší použitelnost webu pro mobily. Čím lepší hodnocení získáte, tím jednodušší je se umístit na prvních příčkách SERPu.

A to, že to udělal, je logické. Stále více uživatelů přichází na weby z mobilů. V celosvětovém měřítku to v roce 2022 bylo více než 50 %. (zdroj:https://www.statista.com/statistics/277125/share-of-website-traffic-coming-from-mobile-devices/).

A co z toho vyplývá? Investovat do responzivního webu se vyplatí. U jeho tvorby myslete i na to, aby byl uživatelsky co nejpřívětivější.

seo_implementace.png

Stále platí, že obsah je král

A to ve všech směrech. Starejte se o to, co vytváříte a předáváte uživatelům na internetu. Z toho, co teď už víte, je jejich spokojenost pro vás klíčová. Jsou neúprosní, nechtějí na nic čekat a chtějí dostat přesně to, co hledají. Tím by se dalo shrnout vše, na co byste měli myslet.

Shrnutí na závěr

SEO se může zdát jako taková nekončící raketová věda. A každý by rád znal kouzelnou mantru, která vynese jeho web až na první místo ve vyhledávání, kde také zůstane navždy. Tak to ale bohužel SEO nefunguje. 

Sice není raketová věda, ale rozhodně vyžaduje kontinuální práci a sledování změn v algoritmech vyhledávačů

Existuje však mnoho osvědčených praktik, ale vždy záleží na tom, co funguje právě na váš business a vaši klientelu. Takže je potřeba sledovat, testovat, vyhodnocovat, upravovat obsah, znovu vyhodnocovat a tak neustále dokola. Ale hlavně se toho nebát. 

A pokud si na SEO přesto netroufáte, kontaktujte nás. Podíváme se, co by mohlo fungovat právě vám.

Iveta Zlatníčková

Psaní je pro Ivet srdeční záležitost. S textem si hraje od chvíle, co vůbec přičichla k digitálnímu marketingu. U nás propojila zájem o web development spolu s vášní pro vše psané, a pomáhá tak s návrhy webů s ohledem na funkční copy a SEO. Spolu s tím má pod palcem články pro nás i naše klienty.

Další články