CASE STUDY ‑ nejlepší tuzemský web pro trička s potiskem
Case studies
Vít Kašpar
Celý příběh začal v roce 2017, kdy jsme se setkali s majitelem webu www.potisky‑tricek.cz. Nejednalo se tehdy o žádný začátek projektu na zelené louce, ale o poměrně běžný problém se starým webem. Zkrátka moc neprodával.
Celý příběh začal v roce 2017, kdy jsme se setkali s majitelem webu www.mcgtrika.cz. Nejednalo se tehdy o žádný začátek projektu na zelené louce, ale o poměrně běžný problém se starým webem. Zkrátka moc neprodával.
Vyvinuli jsme tehdy zcela nový web a podařilo se nám z poměrně neznámého webu udělat špičku v oboru. Nový web sice nepatřil k designovému vrcholu, ale byl dobře navržen i zpracován a hlavně se ukázalo, že plní své cíle. Prodává!
Poměrně rychle se tedy web dostal na první příčky organického vyhledávání a tím si vybudoval povědomí v novém okruhu potencionálních zákazníků. Už v prvních měsících se podařilo poskočit z řádově jednotek na desítky a následně až stovky poptávek měsíčně. Dostačující? Možná pro někoho, ale my jsme projekt posunuli ještě dál.
Tento článek není o tom, jak jsme udělali funkční nový web, který prodává, obsahuje platební bránu, správu poptávek a dokonce generuje automatické PDF listy objednávek. Tento článek je o současném stavu webu, který je revoluční hned v několika částech.
Plná automatizace
Poslední dobou nemá nikdo na nic pořádně čas. Co se týče správy, údržby a aktualizace webu po obsahové a produktové stránce je to v podstatě stejné. V případě našeho klienta to nebylo jinak. Díky přísunu zakázek není zkrátka čas a musí se makat.
Přišli jsme se způsobem, jak produkty do webu plnit automatickou cestou skrze SOAP rozhraní dodavatele. Tím jsme zajistili každodenní aktualizaci textilu a veškerých informací spojených s produkty jako jsou informace o složení, velikostech, cenách, skladových zásobách a tak podobně.
Nový web se rázem stal prakticky bez potřeby pravidelné údržby. Odpadly totiž veškeré starosti spojené s údržbou a aktualizací produktů, které tvoří více než 90 % obsahu webu. Zbyly jen obecné podstránky, jejichž obsah se mění jednou za čas a spíše se jedná o drobné aktualizace, než o podstatné zásahy.
Vytvořte si vlastní tričko
Nový web by propojením a automatizací s produkty dodavatele nebyl ničím zas tak výjimečným. Nejlepší motivací a především úsporou času je nabídnout návštěvníkům něco navíc. Grafický editor, který umožní vytvořit si vlastní návrh bez omezení. To byl náš cíl. Přestože se nejednalo o převratnou technologii, přišli jsme se způsobem, který posune nový web na ještě vyšší úroveň.
Abychom si to shrnuli. Nejenom že nový web nepotřebuje žádnou zásadní údržbu, ale poskytuje aktualizovaný seznam produktů, které je možné použít pro návrh potisku, potisk objednat a zaplatit. Celý proces je zakončený vygenerováním závazné objednávky včetně návrhů, počtu kusů a podmínek pro dodání v souboru PDF a předpřipravenými daty pro tisk.
Grafický editor umožňuje vše, co potřebujeme. Nabízí možnost pro vkládání textu propojené s databází Google Fontů. Tím pádem je zde více než 977 fontů. Dále umožňuje nahrát vlastní obrázek pro tisk nebo výběr z předpřipravené databáze symbolů, ikon a hotových potisků.
Celý proces návrhu je také podle náročnosti zpoplatněn, kdy za každý vložený prvek do textilu je automaticky připočtena cena za jeho realizaci. Tento způsob nám zásadně ovlivňuje dosud neřešenou situaci s různou obtížností potisku textilu (resp. doteď byl tento způsob řešen fixní částkou za potisk), kdy bylo složité dopředu určit, jaká bude reálná náročnost.
Pokud je tedy potřeba použít více prvků pro výsledný design, uživatel je přímo informován o navýšení ceny vzhledem ke kombinaci několika prvků zároveň.
Co na to mobilní telefony a tablety?
Tady nastává obávaná otázka. Bude to fungovat i na mobilních zařízeních? No, od úplného začátku jsme měli poměrně obavy, jestli něco takového může na mobilních zařízeních fungovat tak, aby to bylo snadno použitelné. Na konkurenčních webech, které něco podobného nabízejí jsme se bohužel při úvodní analýze trhu setkali se samou prohrou. Nikde se nedal editor ovládat tak, aby se dalo tričko navrhnout rozumným způsobem.
Nám se to ale podařilo! Správnou kombinací zdrojů a vlastní optimalizací jsme dali dohromady nástroj, který je možné ovládat nejen z tabletu, ale i z mobilního telefonu.
Můžete se přesvědčit sami návštěvou www.mcgtrika.cz a třeba si rovnou jedno takové tričko vytvořit z mobilu :-)
Kompletní proces a strategický přesah
Jednotlivé klíčové části celého projektu jsme si už prošli. To ale není vše, co dělá projekt jedinečným. Podstatnou částí tohoto projektu a vlastně obecně naší práce pro všechny klienty je strategický přesah, kdy do projektů vkládáme nové myšlenky a postupy, které jim pomáhají uspět v široké konkurenci, kterou dnešní internet nabízí.
Úspěšnost projektu se poté odráží v přístupu k návrhu, kde jsme se nejprve zaměřili na širokou analýzu konkurence a jejího řešení. Vyzkoušeli jsme veškeré dostupné nástroje pro vytvoření vlastního potisku a přišli s metodou, která je převyšuje.
Zároveň jsme navrhli nový proces objednávky, který je pro uživatele dostatečně jednoduchý a nezahrnuje ho zbytečnými informacemi. Vidím tričko, které se mi líbí, zvolím barvu a už se dostávám do editoru mého vlastního designu.
Web už dnes není jen o práci se zákazníkem, ale měl by se stát nástrojem, který šetří práci a čas i jeho majiteli. Řešení od nás tento přesah mají. Automatizujeme interní procesy klienta, kterému šetříme čas běžně trávený rutinními postupy.
Provozovatelé se tak mohou věnovat tomu důležitějšímu. Vlastnímu podnikání.
Vít Kašpar
Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.