Pořiďte si také rychlý web

Co se ale do povědomí širšího publika nezarylo je, že tomu může pomoci i rychlost webu a nejen vyhledávání, ale hlavně uživatelé ocení, když se web prochází rychle a nemusí čekat několik vteřin, či desítek vteřin, na to, až se cílová stránka načte.

To, že vyhledávače dnes hodnotí více, než jen klíčová slova na webu jistě všichni dobře víme. Doufám, že už také všichni víme, že pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávání je potřeba mít i web připravený pro mobilní telefony a naplněný kvalitním obsahem. Co se ale do povědomí zarývá pomalu je, že tomu může pomoci i rychlost webu a nejen vyhledávání, ale hlavně uživatelé ocení, když se web prochází rychle a nemusí čekat několik, či desítek vteřin na to, až se cílová stránka načte.

Chtějte rychlý web

Cest k opravdu rychlému webu je několik. My preferujeme dvě, jednu dostupnou a druhou spíše ideální.

  1. Dostupná varianta - k dostupné variantě patří využití optimalizovaných platforem, jako je třeba Webflow, která díky optimalizaci kódu, vyspělému zázemí a technologiím, jako je CDN umožňuje i běžné weby procházet opravdu rychle. Prohlédněte si např. www.epptec.cz nebo www.apartmanykarlovastudanka.cz a přesvědčte se na živo, že i běžné weby mohou fungovat rychle.
  2. Ideální varianta - vyspělé technologie v rukou zkušených vývojářů svedou opravdu hodně. V posledních letech jsme měli možnost takto vytvořit hned několik webů na platformě headless CMS Strapi, kam patří např. www.rinkai.cz, www.topmes.cz nebo www.cirrus.cz. Díky technologiím Next.js, TypeScript a dalším máme možnost optimalizovat výkon webů, odstranit nutný reload stránky a optimalizovat tok dat na naprosté minimum, aniž by se uživatel musel nutně starato o optimalizaci mediálních souborů apod... Mezi užitečné doplňky patří také implementace ImgIx nebo CloudFlare.

Chtít rychlý web znamená chtít to nejlepší. Výkon je na prvním místě a díky rychlému webu nabídnete svým návštěvníkům komfort a příjemné procházení vašeho webu. Sekundárním efektem rychlého webu je také vyšší konverzní poměr a to nejen na stolních, ale především na mobilních zařízeních.

Jak to vypadá naživo?

Nejlepší je si ukázat rozdíl v praktické ukázce. Nedavno jsme dokončili web pro klienta, který byl původně postavený na Wordpressu, plný doplňků a nezoptimalizovaného obsahu (zejména obrázků a videí) a novým webem, který jsme stavěli s moderními technologiemi a headless CMS systémem Strapi? Podívejte se na krátké video a vyhodnoťte sami, který web by jste si procházeli raději.

cirrus_odkaz.png

Myslím, že výsledek mluví za vše. Až se budete příště zamýšlet nad svým dalším firemním webem nebo eshopem, tak dejte palec nahoru rychlému a intuitivnímu webu.

Vít Kašpar

Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.

Další články