Novinky na Instagramu v roce 2022

Nové funkce Instagram přidává a odebírá téměř každý týden. Takže letošní rok je nabitý změn. Proto jsme se rozhodli sepsat ty nejzásadnější z nich, které oceníte jak u osobních tak i firemních profilů.

Nové funkce Instagram přidává a odebírá téměř každý týden. Takže letošní rok je nabitý změn. Proto jsme se rozhodli sepsat ty nejzásadnější z nich, které oceníte jak u osobních tak i firemních profilů. Předem bychom chtěli avizovat, že dostupnost jednotlivých funkcí se účet od účtu liší a Instagram je implementuje postupně. Není tedy zarážející, pokud vlastníte několik účtů, že na některém funkce jsou dostupné a na jiném nikoliv. Musíte být trpěliví :-)

1, Enhanced tags

Nová funkce, která vám umožňuje označit všechny spolupracovníky ve vašem příspěvku. To znamená, že nyní můžete dát “uznání” všem spolupracujícím okolo vás. Ve svém příspěvku můžete označit např. vizážisty, fotografy, návrháře a kromě uživatelského jména profilu budou štítky zvýrazňovat kategorii profilu,kterou si tvůrci sami určili. Funkce vznikla především k podpoře černošské komunity. 

Budete-li chtít přidat štítek - naleznete ho na fotografii, kde označujete ostatní účty, nově zde bude zařazena značka, pomocí které můžete vybrat své spolupracovníky. Pak již jen zobrazíte kategorii profilů a vyberete kategorii tvůrce. Dostupnost bude pouze pro profesionální účty ( tj.firemní účty a účty tvůrců).

tags.png
* k této funkci zatím nemůžeme poskytnout vlastní screeny, jelikož zatím není dostupná, zdroj: Instagram

2, Připomenutí

K příspěvkům teď můžete přidávat události. Uživatelé si tak mohou nastavit připomentí události. Může to být třeba pozvánka na živé vysílání, platnost slevového kódu nebo cokoliv, co byste rádi svým sledujícím v nadcházejících dnech připomněli.

pripomenuti.png

3, Přidání dobročinné sbírky 

jsme mohli vidět již v uplynulém roce, a však o ní spousta uživatelů stále neví.

Dobročinná sbírka bude přidána do vašeho příspěvku a bude viditelná ve vašem biu po 30 dnů. Neziskové organizace získají 100 % vybraných peněz. Vybírat můžete z velkého množství kategorií, ale většinou se jedná o světové organizace.

Jak se do ní zapojit?  Stačí si vybrat nový příspěvek -> vyplníte popisek a vše co chcete, aby bylo publikováno  -> přidat dobročinnou sbírku -> zde už jen vyberete, jakou organizaci byste rádi podpořili -> a pak již jen zveřejníte. Sbírka se objeví i ve vašem biu.  

Další varianta je pouze výběr z přidání nové položky - > místo nového postu je zde i na výběr přidání dobročinné sbírky -> pak nemusí být napojená na post a pouze se zveřejní ve vašem biu.

sbirka.png

Další způsob jak podpořit dobročinnou organizaci je prostřednictvím stories -> pomocí samolepky dar, na kterou kliknete - >a opět můžete vybírat. Samolepku si pak můžete textově upravit, přičemž vždy bude viditelné, na jakou organizaci peníze putují.

sbirka_1.png

4, Vlastní výzva ve Stories 

jste již také mohli zaregistrovat minulý rok, ale na některých profilech stále nabíhá….a jak funguje?

Lidé se mohou podívat na příběhy přidané k této samolepce. Sám Instagram vám navrhne množství nápověd pomocí ,,míchacích kostek”...jako např. Nálada ve čtvrtek, fotografie, která byla nedávno vyfocena atd. Takže pokud se k této vaší výzvě připojí další sledující, ostatní si nahrané fotografie skrze tuto samolepku mohou také prohlédnout.
vyzva.png

5, Supersynchronizace

Můžete vybrat několik fotek a videí a automaticky je synchronizovat s jakkuoliv skladbou. Nejlepší funkcí Instagram supersync je, že dokáže změnit obrázek podle rytmu písně, kterou pro příběh vyberete, a také může ušetřit spoustu času, který se vejde do jednoho příběhu. Tahle funkce se postará, aby vaše fotografie či videa vypadala jako promyšleně sestříhané video.
supersynchronizace.png

6, Likes na Stories neboli Private Story Likes

Praktická funkce, kterou jistě ocení mnoho účtů. Konečně se reakce na jednotlivé příběhy neřadí mezi doručené zprávy. Pro účty, kde komunikujeme se spousty sledujících to bylo velmi nepřehledné tak, že jsme se kolikrát těžko přes reakce dostávali k doručeným zprávám. Nyní jsou zvlášť a reakce na Stories vidíte mezi ostatními notifikacemi. Pokud vám někdo bude reagovat na příběh textově nebo odešle klasickou zprávu, vše bude mezi doručenými zprávami.

likes.png

7, Aktualizace Ankety

Tato samolepka měla v průběhu posledních let pouze dvě možnosti, nyní již můžete přidávat další možnosti a neomezovat se např. na pouhé ano/ne ale i na více variant. Tato možnost chyběla nejednomu uživateli, proto ji moc oceňujeme a influenceři, osobního profily, ale i ty firemní jí ihned začali v hojné míře využívat.

aktualizace.png

8, 3D Avataři

Metaverse spustila dlouho očekávané 3D avatary,novou reprezentaci uživatelských identit online.Již je mohou zkoušet uživatelé z USA, Kanady nebo Mexika

Identita uživatelů má být vizuální reprezentací toho, kdo je. Má být dynamičtější a propojená se všemi druhy digitálního zboží, které vás identifikuje.Těmito předměty mohou být oblečení, ale třeba i  NFT, sběratelské předměty a podobně.

Vizí Meta je vytvořit avatary jako stavební kámen Metaverse, aby si každý uživatel mohl přinést tuto identitu s sebou a dát dohromady veškeré své digitální zboží.

Svého avatara si můžete vybrat jako nálepku ve Stories, Influenceři ji mohou využít  k umístění značky pro své sponzory, takže mohou propagovat digitální produkty, které jejich avatar nosí nebo používá. 

9, Předplatné

Z předplatného budou mít radost tvůrci a influenceři. Bude to pro ně nový způsob jak vydělat více peněz na Instagramu. S ním přichází i větší předvídatelnost, jelikož  příjmy tvůrců budou záviset výhradně na jejich obsahu, nikoli na dosahu nebo jiných parametrech. Instagram tak chce konkurovat/reagovat na platformy jako je např. OnlyFans, kde se dá obsah takto monetizovat.

Předplatné v zásadě umožní tři různé typy obsahu, k jehož odběru se lidé mohou přihlásit:

  • Živé vysílání pro předplatitele – autoři vysílají živě pouze svým odběratelům
  • Příběhy odběratelů – budou označeny fialovým kroužkem, aby odběratelé věděli, že jsou publikovány pouze pro ně
  • Odznaky předplatitelů – předplatitelé dostanou fialový odznak, aby je tvůrci odlišili v DM a komentářích.

Stručně řečeno, sledující budou platit měsíční předplatné exkluzivního obsahu, který zveřejňují jejich oblíbení tvůrci – jako jsou jedinečná živá videa nebo příběhy na Instagramu dostupné pouze předplatitelům.

10, Chronologické řazení obsahu

Generální ředitelka Instagramu, zahájila rok velkým oznámením a sdílela informaci, že testují chronologické řazení obsahu.Byli představeny tři nové varianty – Domů, Oblíbené a Sledované účty, takže si každý uživatel Instagramu může vybrat, jak chce vidět pořadí příspěvků na své domovské obrazovce. Již nyní se pomalu dostává i pro české uživatele, kteří tyto možnosti už mohou testovat.

  • Domů - bude fungovat tak, jak je nyní, a poskytne stejné uživatelské prostředí, jak jej všichni známe – řazení příspěvků je založeno na procesu algoritmu. V zásadě tento algoritmus řadí obsah podle toho,aby o něj měl uživatel zájem většinu času
  • Oblíbené -  zobrazí příspěvky z účtů, které uživatel označil jako jeho oblíbené účty
  • Sleduji - toto bude chronologický seznam účtů, které uživatel sleduje, jedná se v podstatě o starý způsob řazení příspěvků 

Daniela Žáková

Daniela začínala před několika lety v eventové agentuře, kde měla na starosti produkci zejména korporátních klientů. Postupně přešla na volnou nohu jako freelancer v oblasti marketingu a eventů. U nás se stará o optimalizaci ppc kampaní, sociální sítě našich klientů, blog a další marketingové činnosti.

Další články