Jak na grafiku i bez grafika ‑ tyto nástroje vám usnadní práci

Vizualizace obsahu webu, inzerce formou bannerů či prezentace firmy logem již nemusí být záležitostí, za kterou utratíte několik tisíc. Stačí trocha času a znát ty správné programy.

Vizualizace obsahu webu, výroba online bannerů či logo vaší firmy již nemusí být záležitostí, za kterou utratíte několik tisíc. Stačí trocha času a znát ty správné programy, které vám můžou ušetřit spoustu peněz, ale také času, který byste jinak věnovali přípravě podkladů pro grafika a komunikaci s ním. Proto jsme pro vás sestavili přehled programů, které vám pomohou vytvořit si logo, bannery či infografiku sami, bez nutnosti platit za to grafické studio a ztrácet dnes tolik drahocenný čas.

Tvorba infografiky se vyplatí. A zvládnete to i sami

Pokud se zákazníkovi nebo návštěvníkovi webu snažíte předložit nějaké informace, tak sepsat mu je do souvislého slohu textu, ve kterém se člověk snadno ztratí, je asi to nejhorší, co můžete udělat. Doba, kdy byly weby především o textu s jedním dvěma obrázky už je nenávratně pryč. Dnes se informace nejlépe poskytují atraktivní a dobře pochopitelnou formou – vizualizací či infografikou.

Vytvořit infografiku ovšem nestačí. Musíte vytvořit přehlednou a poutavou infografiku. I ten nejzajímavější námět a data nebudou stačit, pokud je lidem předložíte v nevzhledném a nepřehledném formátu.

Pokud jste vytváření infografiky do teď odkládali s tím, že na to je přeci potřeba zaplatit si grafika, pletete se. Na složitější a opravdu kvalitní infografiky jistě, na ty jednodušší vám ale stačí šikovný program. Důležité je ovšem podotknout, že tito pomocníci jsou vhodní pouze pro infografiky určené pro web, ne pro tisk.

My pro vás máme pár tipů na šikovné programy, které vám dopomůžou k vizualizaci (nejen) obsahu webu:

Infogr.am

Skvělý nástroj pro vytváření krásných a přehledných grafů. Nenajdete zde takovou možnost přizpůsobení, ale pro jednoduché a rychlé věci je tento program ideální. Registrace přes Facebook pomocí jednoho kliknutí je příjemně rychlá. Infogr.am nabízí placenou a neplacenou verzi. Neplacená verze je poměrně dost limitovaná – vytvořenou infografiku si nemůžete stáhnout do souboru, ale pouze sdílet na Facebook nebo Twitter a umožnuje uložit si na účtu pouze tři infografiky najednou.

Za Pro verzi zaplatíte $19 za měsíc.

Intogram.png

Canva.com

Hodně šikovný pomocník ať už chcete vytvořit infografiku, vizitku, leták apod. K dispozici máte spoustu vydařených šablon a prvků, což vám může práci značně ulehčit a především zkrátit a to v základní verzi zdarma.

Za Pro verzi zaplatíte měsíčně $9,95.
Canva.png

Piktochart.com

V tomto šikovném programu vytvoříte grafiku ve čtyř přednastavených formátech – infografika, report, banner a prezentace. Ke všem těmto kategoriím máte k dispozici přednastavené šablony, které můžete a nemusíte použít. Pokud jste ve světě grafiky úplným nováčkem a najdete šablonu, která odpovídá vaší prezentaci, stačí jen zadat vlastní údaje, což je příjemné ulehčení práce.

Zdarma je pouze verze s omezenou možností použití – omezený počet šablon a kapacita nahraných obrázků či vodoznak Piktochart.

Za ničím neomezenou Pro verzi zaplatíte $24 měsíčně.
Piktochart.png
Easel.ly

Opět začnete zvolením šablony, kterých tu najdete desítky pro různé typy infografik. Dále podle tématu volíte různé objekty – ikony, šipky, lidé, mapy aj. Těchto prvků je v Easel.ly opravdu mnoho a je tedy velká pravděpodobnost, že najdete co hledáte. Nevýhodou tohoto programu je, že se v něm nedají tvořit grafy. Je tedy vhodný spíše pro prezentaci obecného tématu či programu, ne číselných údajů.

Výhodou ale je, že je zdarma.

Easel.png

Beam.venngage.com 

Beam je naopak velice šikovný nástroj pro tvorbu grafů. Kromě grafů vám pomůže vytvořit i Vennův diagram.

Nástroj je také zdarma.

Beam.png

Visual.ly

Tento program se od nástrojů pro tvorbu infografik trochu liší – s vytvořením infografiky vám sice pomůže, ovšem za předpokladu, že nejste moc náročný uživatel, protože tolik funkcí jako v jiných programech tu nenajdete. Slouží spíš jako taková sociální síť pro tvůrce infografik, kteří se tu můžou pochlubit svou tvorbou, navzájem se hodnotit a komentovat práci ostatních. Pro ostatní to tak může sloužit jako skvělá inspirace.

Visual.png

Důležité je myslet na základní pravidla ideální infografiky – formát by měl být na výšku (rolovat od shora dolů je o dost příjemnější než zleva doprava), neměla by být širší než 800 bodů (v nejlepším případě 640 bodů) a pokud jí chcete posílat například do médií na zveřejnění, neposílejte jí jako PDF, ale ve formátu PNG nebo JPG.

Ničeho se nebojte a zkuste to. Všechny tyto programy jsou dělané přehledně a intuitivně a mohou vám pomoci ušetřit dost peněz, které by jinak putovaly do grafického studia. Zázraky ovšem taky nečekejte a složitější práci se nebojte svěřit zkušeným grafikům.

Vytvořte si sami logo. Davy neohromí, ale bude zdarma

Nejen infografiku si můžete vytvořit sami. Pokud jste například začínající podnikatelé a váš rozpočet není zrovna neomezený, utrácet tisíce za logo je zbytečné, protože logo vaše produkty neprodá. I přesto je ovšem důležité ho mít a proto je lepší nějaké než žádné. Pokud tedy potřebujete ušetřit a dokážete se smířit s tím, že vaše logo neohromí davy a nebude ani zdaleka tak propracované jako od zkušeného grafika, proč si ho tedy nevytvořit sám?

Pokud si nevíte rady, stačí se řídit těmito radami:

  1. Barva
    • Snažte se nekombinovat více než dvě barvy.
    • Najděte si na internetu typologii barev. Narazíte na spoustu studií, které přiřazují konkrétní barvy k různým oborům.
  2. Tvar
    • Držte se co nejjednodušších tvarů doplněných jedním písmenem. Chybu neuděláte se čtvercem nebo kruhem.
  3. Písmo
    • Na internetu najdete obrovské množství písem ke stažení, stačí si dát pozor na to, aby vámi vybraný font byl zadarmo. Typ písma volte podle zaměření vašeho oboru, například pro obory zabývající se estetikou je vhodné psací písmo, zatímco pro právnické kanceláře písmo patkové.
    • Barvu písma opět volte podle typu oboru, viz. bod č.2.

Teď, když už víte na co se zaměřit, už jen stačí vybrat program, ve kterém si své logo vytvoříte. My pro vás našli pár šikovných pomocníků:

Squarespace

Tato služba je víc než ideální pro menší živnostníky a nelze na ní téměř nic zkazit. Stačí napsat název vaší firmy a přidat ikonku, která o ní nejvíce vypovídá. Logo bude jednoduché, ale přitom vizuálně přitažlivé. A to vše zcela zadarmo.

Squareplace.png

OnlineLogoMaker

Stačí vložit text a přidat symbol – jednodušší už to být snad ani nemůže.

Canva

Již zmiňovaný program pro tvorbu infografik je zároveň skvělým pomocníkem při tvorbě loga. Naleznete zde předdefinované šablony a můžete sem nahrát i svou fotografii či obrázek.

Canva_2.png

Flaming text

Ideální pro ty, kteří chtějí textové logo.

Tyto programy můžou skvěle pomoci vytvořit jednoduché a přesto hezké logo. I přesto je ale důležité myslet na to, že logo je vaší vizitkou a je důležité, aby působilo dobrým dojmem. Proto jsou tyto programy pro vlastní tvorbu vhodné spíše pro začínající podnikatele či menší živnostníky – pro větší a zaběhlejší firmy doporučujeme svěřit logo zkušenému grafikovi.

Vytvořte si bez pomoci grafika i banner

Banner je jednou z nejčastějších forem propagace na internetu, z toho důvodu je zde i velká konkurence. Ten váš musí upoutat na první pohled. Možná vás to překvapí, ale i k tomu postačí jednoduchost a minimalismus. Přeplácané bannery plné informací rozhodně nikoho nezaujmou a vy tak akorát vyhazujete peníze. A pokud právě těch máte málo a rádi byste ušetřili za práci grafika, vytvořte si banner úplně sami.

I na tvorbu bannerů existují programy, které vám tento proces značně usnadní. My můžeme doporučit již dvakrát zmiňovaný program Canva. Kromě infografiky a loga vám totiž pomůže vytvořit i banner.

Vít Kašpar

Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.

Další články