Freelo a kooperace mezi klientem a agenturou
Agentura
Vít Kašpar
Abychom zvládali efektivně pracovat pro naše klienty a nezdržovali se zbytečným přeposíláním e‑mailů, zavedli jsme do naší práce procesy a nástroje, které nám každodenní komunikaci v týmu i směrem ke klientovi maximálně zjednodušují.
Spolupráce mezi agenturou a klientem musí být během procesu transparentní a rychlá. Abychom předešli zbytečným průtahům v komunikaci a mohli být efektivní (a tím i úsporní směrem ke klientovi), komunikujeme s klientem podle potřeb přímo.
Pro komunikaci využíváme z pravidla e-mail (nabídky, schůzky) a projektový nástroj Freelo (úkoly, podklady, dotazy, schvalování,...).
Freelo jako stěžejní komunikační nástroj
Při komunikaci s klientem využíváme samostatné TO-DO listy, do kterých klientovi zadáváme úkoly, ve kterých je nezbytná nějaká součinnost, doplnění nebo schválení. Může se jednat o:
- Žádost o doplnění nezbytných podkladů
- Žádost o schválení mezistavů projektu
- Žádost o upřesnění zadání nebo konkrétní funkcionality
- apod....
Stejně tak klienti doplňují úkoly nebo požadavky nám:
- Zadání nové funkce nebo rozšíření projektu
- Zpětná vazba k předaným částem projektu
- apod...
Do daného projektu jsou od začátku zapojení veškeré role, které jsou pro jeho realizaci nezbytné. Obvykle se jedná o:
- Vedoucího projektu (PM)
- UX Designéra
- UI Designéra
- Vývojáře pro frontend
- Vývojáře pro backend
V případě potřeby se každý jednotlivý člen týmu spojí přímo s klientem a daný problém a nebo otázky vyřeší napřímo za účasti moderátora projektu (PM), který má tak neustále aktuální přehled jak o stavu projektu, tak o případných otázkách, které jsou k řešení.
Vít Kašpar
Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.