Facebook novinky ‑ chronologické řazení příspěvků a neznámý obsah

Velká změna se kterou přišel Facebook se týká chronologického řazení příspěvků. Do teď jsme byli zvyklí, že se příspěvky řadily dle algoritmu, nyní nastávají změny. Ty jsou obsahem tohoto článku.

Velká změna se kterou přišel Facebook se týká chronologického řazení příspěvků. Do teď jsme byli zvyklí, že se příspěvky řadily dle algoritmu, nyní nastává změna, kterou si mnozí z nás ještě pamatují z minulosti, a to, že publikovaný obsah od svých přátel a sledovaných stránek uvidíme postupně dle jejich přidání.
Mark Zuckerberg pro tuto aktualizaci vycházel z toho, že to byla nejžádánější fuknce. Stávalo se totiž, že lidem často unikaly příspěvky jejich přátel či oblíbených stránek. objevily se v hlavním kanálu po několika dnech a nebo je uživatel nepostřehl vůbec.

Nové záložky Feeds & Home

Novinkou je tedy karta „Feeds“ a ,,Home"
Ty vzniknou rozdělením aktuální domovské stránky - home page.
A co vás v nich čeká?

Feeds
- na této kartě uvidíte příspěvky přátel, sledovaných fan page a bezpochyby budou nedílnou součástí i reklamní příspěvky
Home- nový nazev záložky pro doporučení obsahu, který ani nemusíte sledovat. Mohou v něm být videa obdobná TikToku, carousel i příbehy,  stránky, které nesledujete a další podobný obsah

Důležitou připomínkou je, že aplikace se bude stále otevírat v personalizovaném prostředí na kartě Domovská stránka, kde vyhledávač doporučí obsah, o kterém si myslí, že vás bude nejvíce zajímat. Záložka Feeds vám naopak poskytne způsob, jak si své prostředí upravit a přizpůsobit.

Obě dvě karty budou přístupné z verze aplikace Facebook pro iOS i Android.
Chronologické řazení v desktopové verzi můžete vidět zde. Na změny jako u mobilní aplikace si budeme zřejmě muset ještě počkat.
aplikace_facebook.png
*zdroj: Metaverse

Obchodní stránka novinek

Co to znamená pro běžného uživatele jsem si vysvětlli, jak se to ale bude dotýkat obchodních stránek a tvůrců obsahu?

Tyto aktualizace Facebooku mají potenciál zlepšit dosah obsahu a dostat značku před nové publikum. Novinka rozšiřuje možnosti Facebooku tím, že poskytuje další obsah, který by uživatelé běžně neviděli. V důsledku nárůstu návrhů obsahu mohou tvůrci a stránky snadněji budovat publikum na Facebooku.

Jelikož Facebook bude zaměřovat hlavní kanál na objevování nového obsahu, poskytne uživatelům personalizovaná doporučení, jakmile aplikaci otevřou. Přidání algoritmicky generovaného zdroje návrhů obsahu téměř jistě ovlivní distribuci obsahu na Facebooku.

Společnost Metaverse ještě na svém blogu uvádí, že záložka Home bude přizpůsobena podle systému hodnocení strojového učení. Tento systém by měl brát v úvahu tisíce signálů, aby seřadil obsah v pořadí, které se bude uživateli líbit. Samozřejmostí je i investice do umělé inteligence, která toto vše ještě více zpřesní.

Pro firmy a komerční projekty to na této síti to vypadá slibně, ale až nadcházející měsíce ukáží, jak tato novinka bude fungovat, proto si na vyhodnocení budeme muset  ještě pár měsíců počkat. 

V Beneficiu to budeme pečlivě sledovat, jako i novinky na Instagramu a všechny další v online marketingu, a určitě si v nějakém budoucím článku rozebereme.
Pokud byste ale byli nedočkaví a rádi byste zabřeli do tajů Facebookové reklamy a monetizovali svoje produtky či služby, rozhodně si nenechte ujít náš článek s tipy na reklamu, který může být skvělým vodítkem, když máte velké obavy s jejím nastavením. Pokud by i tak obavy převládaly, ozvěte se naši agentuře a společně vymyslíme tu nejlepší strategii.

Daniela Žáková

Daniela začínala před několika lety v eventové agentuře, kde měla na starosti produkci zejména korporátních klientů. Postupně přešla na volnou nohu jako freelancer v oblasti marketingu a eventů. U nás se stará o optimalizaci ppc kampaní, sociální sítě našich klientů, blog a další marketingové činnosti.

Další články