Top 10 ‑ Zaručené tipy na reklamu na Facebooku a Instagramu
Marketing
Jakub Kofroň
Jste firma, která potřebuje pokročilé řízení reklamy na Facebooku nebo specialista, který se chce dozvědět data od jiných firem a potvrdit nebo vyvrátit své zkušenosti? Sdílení know‑how se nebojíme a rádi se s Vámi podělíme o naše best practices na reklamu na Facebooku. Tady jsou!
Jste firma, která potřebuje pokročilé řízení reklamy na Facebooku nebo specialista, který se chce dozvědět data od jiných firem a potvrdit nebo vyvrátit své zkušenosti? Sdílení know-how se nebojíme a rádi se s Vámi podělíme o naše best practices na reklamu na Facebooku. Tady jsou!
1.) Plně otevřené cílení v business manageru na Facebooku
Asi nejpropíranější téma všech Facebook specialistů. Ano, i my jsme ještě během roku 2021 pochybovali o tom, jestli cílení plně otevřít, nebo business manager směřovat směrem, který potřebujeme.
Část této problematiky reklamy na Facebooku/Instagramu nám Business manager vyřešil omezením možností u speciálních skupiny (např. kariérních kampaní), které již z důvodu diskriminace nedovolují cílit na pohlaví či věk publika.
A ano, testy nám ukázaly, že kampaně na Facebooku a Instagramu, které nemají omezené cílení dosahují lepších výsledků a v drtivé většině případů nám cílení stejně spadne do správného publika. Holt automatizace a data based algoritmy.
2.) Plné otevření umístění reklamy na Facebooku/Instagramu
Jestli jsme někde byli naprosto radikální, tak to bylo právě umístění reklamy na Facebooku a Instagramu. Celá léta odklikáváme všechna umístění krom vybraných příspěvků na Facebooku a Instagramu, Stories/později Reels.
Nicméně i to jsme na základě výsledků opustili a i zde jsme nechali robotické učení pracovat za nás. Byť si stále myslíme, že naše reklamy nejlépe vypadají a měly by mít největší zásah na výše zmíněných místech, kde mají správný prostor, výsledky ukazují opak.
Kampaně, kde aplikujeme zcela otevřená umístění reklam mají lepší výsledky jak do dosahu, tak konverzí a návratnosti.
3.) Optimalizace reklamy na Facebooku pro reálný účel
Pokud se reklamě na Facebooku věnujete Vy, Váš specialista nebo agentura dlouho, určitě stále nosíte v hlavě, jestli je lepší cílení na konverze nebo návštěvnost a možná často slýcháte obojí. I nám střídavě fungovaly lépe kampaně optimalizované na návštěvnost a jindy zase na konverze. I tohle se však zásadně změnilo a my zcela 100% doporučujeme využít optimalizaci pro svůj účel - chcete prodávat v e-shopu, získat CV nebo leady? Volte optimalizaci na konverze. Chcete launchovat novou kolekci nebo dát vědět o novince z Vaší firmy, volte optimalizaci na návštěvnost. Zatímco u konverzí dosáhnete větší návratnosti investice a více konverzí, u návštěvnosti dosáhnete nižších nákladů na proklik, více zobrazení i prokliků.
4.) 4 sady, 3 reklamy a dost
Zatímco dříve panoval názor, čím více facebookových reklam do systému nahrajete, tím více mu dáte prostoru k testování dat, nyní to zcela neplatí. Máme ověřené vlastními daty i posvěcením od konzultantů ze samotného Facebooku.
Ačkoli s kampaněmi na Facebooku ani Instagramu byste hýřit také neměli, u sestav platí maximální počet 4 sestav a 3 reklam na sestavu. Jakmile budete mít sestav a reklam více, dochází k přehlcení dat a kampaně fungují podstatně hůře.
5.) Nesahat do rozběhnutých sestav a reklam na Facebooku/Instagramu
Tato informace možná někoho nepřekvapí a někomu možná spraví dosavadní špatné výsledky facebookových kampaní.
Jakýkoli zásah do sestavy - změna cílení, přidání nové kreativy (vyjma vypnutí kreativy) negativně ovlivní výkon sestavy a vrátí sestavu a reklamu zpět do módu učení.
Pokud potřebujete udělat změnu ve facebookovém účtu - sestavě, doporučujeme ji zkopírovat, upravit a spustit chvíli v paralelním módu. Jakmile se nová sestava/reklama osvědčí, můžete starou vypnout.
6.) Nemanipulovat s rozpočtem o více jak 30 % nárazově
Obecně uznávané pravidlo, které Vám posvětí i samotný Facebook. Jakmile zasáhnete do rozpočtu facebookové kampaně/sestavy o více jak 30 %, je velmi pravděpodobné že uvedete kampaň do nové fáze “učení” ačkoli se nový stav “učení” nemusí objevit ve stavu reklamy, fakticky k němu dochází. Často se může kampaň zcela restartovat nebo se jí výrazně zhorší výsledky.
Ani úpravy o méně než 30 % neprovádějte často. Minimální období pro změnu je 2-3 dny.
7.) Na Facebooku fungují jasné CTA kampaně
V době, kdy píšeme tento článek, se tento bod velmi znásobil. Pandemie Covidu, Válka na Ukrajině, dopad inflace i další zdražování cen energií způsobuje vyšší citlivost na cenu nebo načasování nákupů běžných spotřebitelských produktů a služeb, nicméně i těch investičních. Reklamu na Facebooku/Instagramu to postihlo nevyjímaje.
Co se tedy v této době (ono v menší míře v každé době) funguje u reklamy na Facebooku nejlépe? Jasné nabídky! Limitované kolekce za zvýhodněnou cenu, kampaň na víkend, krátkodobý výprodej, připravený balíček na Valentýn, Vánoce nebo svatbu.
Lidé jsou přehlceni reklamami na všech místech, jsou rigidní a odkládají nákupy, nebo jen tak šouní a vy jim musíte dát jasný impuls k provedení nákupu.
Ať se to líbí nebo ne, většina brandů i těch nejlepších se k nějaké formě výhodného nákupu dostane dříve nebo později také. Skvělou formou je doplnění reklam o ty brandové a remarketingové. Uživatelé nejsou přehlceni akcemi, Váš produkt/služba je vidět, ale zároveň plníte požadované cíle.
8.) Jednoduchý remarketing na Facebooku/Instagramu
V remarketingu jsme se dlouhou dobu vyžívali na všech úrovních modelu See_Think_Do_Care. Ačkoli s tímto modelem stále pracujeme, vidíme, že moc reklam/akviziční, brandové, rozmýšlející, doklepávající, automatizované, opečovávají, propagace příspěvků/zkrátka dělají z účtu nefunkční kolos a tak se i v remarketingu držíme pár základních formátů a sdělení a necháváme si větší prostor na akviziční kampaně či kampaně cílené na naše publikum.
9.) Limity rozpočtů i lineární korelace výsledků
Se spoustou klientů jsme se snažili vést kampaně k nikdy nekončícím cílům. Ačkoli jsme dlouhá léta patřili k vyznavačům proporcionálního růstu, ověřili jsme si, že u většiny klientů známe limit. Kampaně nám generují dobré výsledky do nějakého bodu a pak už zkrátka tolik nefungují nebo se jejich účinnost dramaticky snižuje.
Často se tak může stát, že stejných výsledků dosáhneme s rozpočtem 4 a 8 tis. denně. Ačkoli k tomu nemáme jasný důkaz ani nemůžeme opřít tvrzení o nějaký mechanismus (a vlastně nám ani z podstaty aukčního systému a platby za konverze/zobrazení nedává smysl) je to fakt opřený o naše čísla.
Jedním z důvodu může být fakt, že velcí inzerenti skupují většinu bonitního prostoru a pro ostatní zbývá jen omezený prostor.
10.) Pixel hygiena a dynamické formáty reklamy na Facebooku i Instagramu
Zcela zásadní věc na konec. Musíte mít dokonale funkční pixel. Automatizace je středobodem reklam na Facebooku a úroveň algoritmů (patrné z většiny bodů tohoto článku) spěje k maximální “robotizaci” a pixel je Vaší vstupenkou do světa výsledků.
Máte více zemí? Nevadí, můžete použít jeden pixel a sbírat data ve velkém. Zde platí, čím více dat, tím lepší výsledky i dostupnost Facebook poradce na telefonu.
Pixel je také vstupenkou do dynamických formátů jako je DABA nebo dynamický remarketing. Výhodou těchto formátů (typicky DABA) je fakt, že Facebook dokáže použít cross-pixel data a pokud zaznamená zájem o určitý produkt nebo službu, nabídne zákazníkovi více variant. No uznejte sami, pro inzerenta výhodné (získá zákazníky konkurence) i nevýhodné (konkurence získá jeho zákazníky).
Dynamické formáty shledáváme funkční u velmi konkurenčního a designově ne až tak náročného zboží jako je například elektronika.
Co nám i dalším specialistům na Facebook/Instagram kampaně z té práce zbývá?
Péče o účet, sledování novinek, testování kreativ a nastavení, marketingové know-how, reporting, hledání souvislostí a čas.
Nastavit reklamu na Facebooku/Instagramu není, a nikdy nebyla rocket-science, nicméně vždy platilo a platí, že spotřebuje hodně času, analytického i kreativního myšlení. O to ostatní se již Business manager stará kvalitně za nás.
Potřebujete pomoci s reklamou na Facebooku/Instagramu? Stačí vám konzultace, audit nebo chcete svěřit kampaně do péče profesionálů? Ozvěte se nám.
Jakub Kofroň
Je spoluzakladatelem agentury. Vystudoval VŠE a ESCP v Madridu, již 10 let se věnuje strategickému marketingu, UX a onlinu. Jakub má zároveň bohaté zkušenosti s budováním vlastní značky spodního prádla, která je dnes velmi úspěšná již na několika trzích Evropy.