Automatické topování inzerátů na Sauto? Žádný problém.

Automatizace pravidelných činností je nejlepší cesta ke zvyšování efektivnosti, a zejména úspoře času, který lze využít pro další rozvoj a vylepšování dalších procesů.

Pro našeho klienta v poslední době připravujeme hned několik jednoduchých aplikací, ulehčující pravidelné činnosti spojené s prodejem vozů. A to jak na asi nejznámějším českém portále Sauto, ale i v dalších on-line kanálech nebo feedech určených pro dynamickou on-line reklamu v nákupech nebo sociálních sítích.

Online aplikace

Je dobré si připomenout, že pro automatizaci nutných procesů už nejsou nutně potřeba složité desktopové aplikace. Spoustu činností lze vyřešit právě díky aplikacím dostupným on-line, které jsou dostupné prakticky odkudkoliv, a zároveň se cena za jejich vývoj stala daleko dostupnější.

topovani-inzeratu.jpeg

Pro inspiraci uvedu několik možností využití podobných aplikací:

  • Automatický topovač inzerátů (pravidelně projde a vytopuje inzeráty podle jejich pozice)
  • Generátor reklamních feedů (projde web a vytvoří/aktualizuje z obsahu - třeba seznamu produktů - konkrétní XML feed)
  • Porovnání a třídění zdrojů (různé vstupy vč. možnosti procházení konkrétních webů)
  • Generování smluv a dokumentů (třeba z uživatelského vstupu z formuláře na webu dojde k vygenerování nabídkového dokumentu a k jeho následnému odeslání = automatizace cenových nabídek)
  • Generování pravidelných reportů (z různých nástrojů přesně podle představ a potřeb)
  • ...

Možností je opravdu hodně a integrovat podobný podpůrný nástroj lze často i přímo do administrace webu. Nebo se univerzální administrace webu použije pro přihlášení a spuštění dané operace (případně se nastaví její automatické spouštění).

Díky tomu je možné se zbavit určitých činností, které nutně nevyžadují pozornost jinak důležitého člověka :-) Tím se dlouhodobě ušetří čas a úspora za lidskou práci se tak s postupem času stále zvyšuje.

Právě proto je investice do automatizace těchto činností důležitá z pohledu firmy a z dlouhodobého měřítka může znamenat výraznou úsporu za práci lidí.

Návratnost aplikací?

V obecné rovině bych si dovolil tvrdit, že návratnost podobných aplikací se pohybuje okolo 1 roku podle rozsahu jejich činnostíi Záleží ale na konkrétní specifikaci a samozřejmě, kolik lidského času následně tato automatizace bude šetřit. U menších aplikací je návratnost rychlejší, u těch vetších z pravidla o něco delší.

Návratnost si lze ale jednoduše spočítat. Stačí si vynásobit hodnotu lidské práce časem, nezbytným pro pravidelné úkony a následně vydělit celkovou cenou vývoje aplikace. Pokud danou činnost ve firmě zastává více lidí, tak je návratnost z pravidla rychlejší, protože čas s úkonem šetříte všem zainteresovaným osobám.

Přemýšlejte o možnostech automatizace i vy a zbavte se pravidelných činností, které nutně dělat nemusíte.

Vít Kašpar

Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.

Další články